• دنبال کردن ما در فیسبوک
  • دنبال کردن ما در توییتر
  • دنبال کردن ما در لینکداین
  • دنبال کردن ما در گوگل پلاس
  • دنبال کردن ما در تلگرام
  • دنبال کردن ما در اینستاگرام
  • خروجی سایت
  • دانلود آخرین بروز رسانی جاوا
  • دانلود آخرین بروز رسانی فلش پلیر
  • دانلود آخرین بروز رسانی شوک ویو پلیر
  • دانلود اپلیکیشن آندرویید شارژ به همراه آموزش برنامه
  • دانلود آخرین نسخه مرورگر اینترنتی موزیلا فایرفاکس
  • دانلود آخرین نسخه مرورگر اینترنتی گوگل کروم
  • دانلود آخرین نسخه مرورگر اینترنتی اپرا
  • دانلود آخرین نسخه مرورگر اینترنتی اینترنت اکسپلورر
  • دانلود آخرین نسخه مرورگر اینترنتی سافاری

اسلاید محرّم

جزئیات سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری آنتونف سپاهان‌ایر با ۴۸ سرنشین در مسیر تهران - طبس + عکس و فیلم

امتیاز کاربران
ضعیفعالی 

ساعت ۹:۲۰ دقیقه روز یکشنبه هواپیمای مسیر تهران-طبس سپاهان‌ایر با 48 سرنشین هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست داد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط کرد.

به گزارش فرهنگ نیوز ، یک فروند هواپیمای  ایران ۱۴۰ مسافربری سپاهان که صبح امروز  از مهرآباد به سمت طبس در حال پرواز بود در ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه در شمال فرودگاه مهرآباد، در نزدیکی شهرک آزادی  سقوط کرد .

خبرهای نیمه رسمی حاکی است که ۳۷ نفر کشته شدند. از این تعداد ۲۹نفر مسافران این هواپیما و ۸ نفر خدمه بوده اند.

بنا بر اخبار رسیده، نیروهای اورژانس در حال تخلیه کشته ها هستند.

گفتنی است، این هواپیما در حال بلند شدن بود که دچار سانحه شد و بال هواپیما هم در منظقه تهران سر سقوط کرده است.

نیروهای آتش نشانی از ایستگاه‌های مختلف تهران به محل سانحه اعزام شده اند.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که این هواپیما در منطقه غیر مسکونی سقوط کرده و خساراتی به منازل مسکونی وارد نشده است.
بر اساس این گزارش، پرواز شماره ۵۹۱۵ هواپیمایی این شرکت هواپیمایی ساعت ۰۹:۲۵ دقیقه صبح از تهران به مقصد طبس پرواز داشته که پس از مدتی سقوط می‌کند.
 
آمار اولیه از شمار کشته‌شدگان و انتقال مصدومان به بیمارستان امام(ره)
 
اخبار رسیده حاکی از کشته شدن ۵ کودک و ۳۴ بزرگسال است.

دکتر امین صابری‌نیا رییس اورژانس کشور اخبار اولیه درباره مصدومان و کشته‌شدگان سانحه هوایی صبح امروز را اعلام کرد و به ایسنا، گفت: صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی جاده قدیم کرج دچار سانحه می‌شود و بلافاصله اورژانس تهران کدهای زمینی و هوایی خود را جهت ارائه خدمات درمانی و امدادی به محل حادثه اعزام کرد.

وی گفت: بنابر اخبار اولیه، ۵ مصدوم این حادثه جهت کامل شدن خدمات درمانی به بیمارستان امام منتقل شدند اما متاسفانه مابقی مسافران سر صحنه جان خود را از دست دادند.

نسیم- سپاه شایعات مربوط به تعلق هواپیمای سقوط کرده به این نهاد را تکذیب کرد.
رئیس اورژانس کشور: وجود ۵ نوزاد و کودک بین مصدومان را تأیید نمی‌کنیم

 صابری‌نیا رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با تسنیم تعداد مصدومان را ۹ نفر اعلام کرد و گفت: ۳ مصدوم شامل یک خانم و دو آقا توسط امداد هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند. ۴ نفر هم توسط «ون‌»‌های عبوری به مراکز درمانی منتقل شدند. اینکه گفته می‌شود ۵ کودک و نوزاد در بین مصدومان وجود داشتند نیز تأیید نمی‌شود.

مدیر بحران استان تهران: جلسه شورای بحران استان به ریاست استاندار تشکیل می‌شود

 مدیر بحران استان تهران با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در شمال فرودگاه مهرآباد تهران با بیان اینکه این هواپیما متعلق به لاین هوایی سپاهان تهران - طبس بوده است، گفت: اطلاعات بیشتر از جان‌باختگان حادثه پس از تشکیل شورای بحران استان به ریاست استاندار اعلام خواهد شد.
وی افزود: تا لحظاتی دیگر شورای بحران استان به ریاست استاندار و جانشین استاندار برگزار می‌شود و امیدوار هستیم تلفات این سانحه را به نحو احسن کاهش دهیم.
مدیر بحران استان تهران خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم تا آخر امروز و بعد از تشکیل شورای بحران و مشخص شدن ابعاد حادثه و علت آن تعداد دقیق جانباختگان این حادثه را از طریق رسانه‌ها به شهروندان برسانیم.

جهانگیریان:هواپیمای سانحه دیده از مسیر منحرف شده بود/۹ مجروج به بیمارستان اعزام شدند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که هواپیمای سانحه دیده سپاهان حامل ۴۰ نفر مسافر به همراه ۸ نفر کرو پروازی بوده است، گفت: ۹ نفر از مجروحان این حادثه به بیمارستان اعزام شدند.
تسنیم-علیرضا جهانگیریان تصریح کرد: این هواپیما حامل ۴۰ نفر مسافر و ۸ نفر کرو و خدمه پرواز بوده که ۹ نفر از مصدومان سانحه به بیمارستان اعزام شده‌اند.
وی با بیان این‌که این هواپیما به دلیل انحراف از مسیر دچار سانحه شده است، بیان کرد: تیم بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری هم‌اکنون در محل سانحه هستند که پس از بررسی‌های لازم دلیل وقوع این حادثه اعلام می‌شود.

سوختگی وسیع ۳ مصدوم حادثه؛ انتقال به بیمارستان مطهری در صورت لزوم

دکتر داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: ۳ مصدومی که به این بیمارستان منتقل شدند دارای سوختگی وسیع هستند، اقدامات اولیه درمانی در حال انجام است. اگر حال آنها وخیم‌تر شود به بیمارستان مطهری منتقل می‌شوند. البته یکی از آنها وسعت سوختگی کمتری نسبت به بقیه ولی شکستگی بیشتری دارد.
رئیس سازمان امداد نجات کشور در گفت‌وگو با تسنیم گفت: تاکنون ۳۵ جسد محل سقوط هواپیما خارج شده است؛ براساس گزارش‌های ۵ مصدوم به بیمارستان پیامبران منتقل شده‌اند.

برخی از مصدومانی که به بیمارستان منتقل شده‌اند از مسافران هواپیما نیستند

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با تسنیم گفت: مصدومانی که به بیمارستان منتقل می‌شوند کسانی هستند که جزو مسافران هواپیما نبوده اند. بیشتر اقدمات فعلی برای رهاسازی کسانی است که در دماغه هواپیما گیر افتاده‌اند. ۲۰ امدادگر در حال فعالیت هستند و نیروهای پشتیبات در حال اعزام هستند. احتمالا اقدامات امداد و نجات تا یک ساعت دیگر ادامه یابد.

جعبه سیاه هواپیما برای بررسی علت سقوط خارج شد

معاون مدیریت بحران، امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌ها از خروج جعبه سیاه هواپیما برای بررسی علت سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ سپاهان خبر داد.احمد مجیدی اظهار کرد: هواپیمای سپاهان با ۴۸ نفر شامل ۴۰ مسافر و ۸ خدمه بیرون در محوطه فرودگاه مهرآباد در حاشیه شهرک فرهنگیان دچار سانحه و سقوط کرد.
وی تصریح کرد: کمیسیون بررسی سانحه بلافاصله در محل سانحه حضور یافته اند و در حال خروج جعبه سیاه هواپیما به منظور بررسی علت سانحه هستند.
مجیدی تاکید کرد: تنها مرجع تعیین علت سانحه کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری است.

خارج کردن اجساد از هواپیما هنوز ادامه دارد/نوک هواپیما در زمین فرورفته است

با حضور ماموران امداد و نجات هلال احمر کار خارج کردن اجساد مسافران و خدمه هواپیما هنوز ادامه دارد و نوک هواپیما در زمین فرورفته است.

بر اساس گزارشهای میدانی هیچ یک از مسافران و خدمه هواپیما در این حادثه زنده نمانده اند و مصدومان حادثه  عابران و کارکنان کارخانه شیشه سازی مینا هستند که حدود ۳ تا ۷ نفر آنها به بیمارستان منتقل شده اند.

قطعات هواپیما که به خیابان‌ها پرتاب شده بود جمع‌آوری شده است

فارس- سید جلال ملکی درباره حادثه سقوط هواپیما اظهار داشت: در ساعت ۹:۵۳ دقیقه صبح امروز حادثه سقوط یک هواپیما در شهرک آزادی به سازمان آتش نشانی شهر تهران اعلام و ۷ ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد:‌ خوشبختانه هواپیما توانسته بود از بافت مسکونی عبور کند و به دیوار حائل شهرک آزادی برخورد و سقوط کند.

ملکی بیان داشت: قطعاتی از هواپیما به اطراف پرتاب شده بود و آتش‌نشانان توانستند این قطعات را جمع‌اوری و نسبت به اطفای حریق بلافاصله اقدام کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در دقایق اولیه اجساد این حادثه جمع‌آوری شد و همچنان عوامل آتش نشانی در محل حادثه حضور دارند.

۳ نفر از مصدومان با هلی کوپتر به بیمارستان امام منتقل شدند/حال مصدومان وخیم است

رضا دهقانپور گفت: ۴۰ نفر از مسافران هواپیما به همراه ۸ خدمه فوت کردند و ۳ نفر مصدوم شدند که این مصدومان سریعاً با آمبولانس به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.

وی ادامه داد: حال این ۳ نفر وخیم گزارش شده چراکه دچار سوختگی های شدید شده اند. دهقانپور گفت: پس از مطلع شدن از این حادثه مأموران اورژانس اعزام شدند.

آتش گرفتن موتور علت سقوط بوده است

سردار احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران گفت: این هواپیما دارای ۴۰ مسافر و ۸ خدمه پرواز بوده است. شایعاتی که این هواپیما را متعلق به سپاه پاسداران اعلام کرده تکذیب می‌کنیم. براساس اخبار ما، ۴۳ نفر در این حادثه کشته شده‌اند.
وی ادامه داد: این هواپیما به سمت طبس پرواز کرده بود که در جاده کرج و پس از تهرانسر، به دلیل نقص فنی یکی از موتورهایش آتش گرفته و سقوط کرده است.

پروازها در مهرآباد بدون تاخیر در حال انجام است

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اشاره به سانحه سقوط هواپیمایی سپاهان گفت: پروازهای فرودگاه مهرآباد بر اساس برنامه در حال انجام است.
علی رستمی  اظهار کرد: تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد حالت عادی دارد و بر اساس برنامه در حال انجام است.
وی تصریح کرد: با توجه به این‌که هواپیما خارج از فرودگاه مهرآباد سقوط کرده است، پروازهای فرودگاه مهرآباد بدون تاخیر در حال انجام است.

Crash

Crash

Crash

Crash

Crash

Crash

 

download  دانلود گزارش کامل ویدئویی از محل و همزمان با وقوع این حاثه



وقتی مذاکرات ۱+۵ نمی تواند جلوی سقوط هواپیما را بگیرد/ آیا رفع تحریم صنعت هوایی دستاورد مذاکرات بود؟

نیم نگاهی به آمار سوانح هوايي در تاريخ هوانوردي کشورمان اين نکته عیان می شود که صنعت هوانوردي ايران با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند، بگونه ای که در ۲۹ سال گذشته سوانح هوايي به طور متوسط سالي يکبار در کشورمان رخ داده است.

به گزارش گروه اجتماعی فرهنگ نیوز،  "سانحه در فرودگاه مهرآباد، سقوط ایران ۱۴۰ سپاهان ایر با ۵۰ سرنشین در مسیر تهران – طبس و اظهارنظرهای رسمی درباره سانحه " این عنوان خبری امروز دهها رسانه کشور و شاید رسانه های بیشماری در سراسر جهان است که البته از لحاظ آماری چیز عجیبی برای پروازهای ایرانی و مستمعین این خبر نیست!
همیشه و پس از سقوط مرگبار هر هواپیمایی، هزاران دلیل و گمانه زنی درباره این سقوط مطرح و افکار عمومی متاثر از اتفاق ،خواستار پاسخگویی مسئولان هستند که البته همه چیز موکول به پیدا کردن جعبه سیاه می شود و نهایتا برای سرپوش گذاشتن بر فرسودگی ناوگان هوایی و بعضا ناکارآمدی برخی مسئولان همه تقصیرها به گردن خلبانی می افتد که دیگر در قید حیات نیست!اما خوشبختانه قبل از پیدا کردن جعبه سیاه این هواپیما، علت سقوط معلوم شد. از کارافتادن یکی از موتورهای هواپیما.
 
اگرچه این حادثه هوایی اولین نیست و آخرین هم نخواهد بود، اما باید متذکر شد که سهم کشورمان از تلفات سوانح هوايي به نسبت کل جهان نزديک به ۳۰ درصد است؛یعنی یک فاجعه!بنابراین انتظار می رفت همانطور که مسئولان در تلاشند تا از لحاظ قیمت بلیط هواپیما به استانداردهای هوایی نزدیک شوند! و از این طریق جیب مردم خالی می شود، بایستی برای افزایش کیفیت ناوگان هوایی نیز تلاش وافر صورت می گرفت که متاسفانه اتفاق نیفتاد .
 
ضمن اینکه جای این سئوال است که آیا بهتر نبود قبل از افزایش قیمتها، کیفیت ناوگان افزایش پیدا می کرد، چرا که تجربه نشان داده، مردم در برابر حفظ جان خود حاضر به پرداخت هر قیمتی هستند و این را ثابت کردند، اما متاسفانه دولت در سهم خود یعنی ارتقا کیفیت کاملا کوتاهی کرده است.
 
اما متاسفانه بخش عمده ای از سوانح هوایی ایران به دلیل ایجاد شرایط تحریم و استفاده از ناوگان هوایی فرسوده است که بطور کلی کارشناسان معتقدند دليل به كارگيري هواپيماهاي فرسوده شرقي در ناوگان ايران يك مثلث سياسي، مديريتي و اقتصادي است!
 
یعنی ناکارآمدی مدیران در انتخاب هواپیماهای فرسوده و دست صدم روسی و از رده خارج شده، ایجاد شرایط تحریم توسط مدعیان دروغین حقوق بشر که به این واسطه جان هزاران نفر را در ایران می گیرند و یا به خطر می اندازند .
 
 
البته شاید يكي از دلايل روي آوردن ايران به اجاره هواپيماهاي فرسوده، مسائل مالي آن باشد که بسیاری از شرکت های هوایی برای به دست آوردن سودهای هنگفت و براي كاهش هزينه‌هاي خود رو به چارتركردن يا اجاره كردن هواپيماهاي فرسوده و ارزان مي‌كنند.
 
بخش حمل و نقل هوايي ايران با ۱۳ شركت هواپيمايي دولتي و خصوصي و ۱۸۱ فروند (كه هم‌اکنون ۱۱۳ فروند آن فعال است) هواپيما از انواع گوناگون شرقي و غربي بار و مسافر كشور را جابه جا مي‌كند كه از این تعداد هم ۱۴۶ فروند هواپيماي ملكي و ۳۵ فروند استيجاري است. ايران با اين تعداد شركت هواپيمايي داراي ۳۱ هزار و ۵۲ صندلي پروازي است.  
جالب اینجاست که در همه جای دنیا، سفرهاي هوايي از راحت ترین و ایمن ترین  نوع سفرها شناخته شده و در ایران دقیقا عکس این موضوع اتفاق می افتد.نیم نگاهی به آمار سوانح هوايي در تاريخ هوانوردي کشورمان اين نکته عیان می شود که صنعت هوانوردي ايران با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند، بگونه ای که در ۲۹ سال گذشته سوانح هوايي به طور متوسط سالي يکبار در کشورمان رخ داده است.
 
تحقیقات ۳۰ ساله درباره علل سوانح هوایی در ایران که حالا فرای یک اتفاق معمولی و حادثه غیر قابل پیش بینی است مهمترین علل این حوادث شناسایی و متاسفانه هیچ اقدامی نشده است.
قطعا سوء مديريت و ناتواني مسئولان صنعت هوايي کشور در اداره این صنعت بی تاثیر نیست و چه بسا که نقش محوری تری در اینگونه رویدادها دارد. در این زمینه تاسيس خطوط هوايي متعدد بدون استانداردهاي بین المللی که نشان از همین بی کفایتی مسئولان و استفاده از مديريتهاي غيرمتخصص بر صنعت هوايي کشور است.
 
نگاه کاسب کارانه در خريد و اجاره هواپيماهاي فرسوده روسي و بوئينگهاي قديمي بازسازی شده وجود دارد. حضور دلالان برای خرید هواپیما،که تجربه نشان داده ، این افراد قبل از اینکه به فکر جان انسانها باشد، به فکر پر شدن جیب خود هستند. بنابراین هواپیمایی می خرد که کابین داخلی آن کاملاً امروزی، اما متأسفانه از لحاظ فنی از چرخه ناوگان هوایی خارج شده است. شاید نمونه آن را این روزها زیاد دیده باشید!

عدم تحقق برنامه چهارم توسعه، که بر اساس آن بايد تا پايان برنامه ، ۶۰ فروند از هواپيماهاي ناوگان هوايي كشور از دور خارج مي شد نشان دیگری از ناکارآمدی مسئولان حفظ جان مردم در ناوگان هوایی است،هر چند تعداد سوانح در دولت گذشته هواپیماهای توپولوف را از چرخه خارج کرد.
 
تحريمهاي آمريکا و ناتواني شرکت هاي دولتي و خصوصي ايران در بازسازي و يا نوسازي ناوگان خود بی تاثیر در اینگونه سوانح نبوده است که البته این نشان محکمی بر خلق و خوی ضد بشری مدعیانی است که به بهانه حقوق بشر به بسیاری از کشورها و مردم بی دفاع حمله می کنند و از این طریق ملت ایران نیز در امان نبوده اند!این مسئله قابل توجه بسیاری است که فکر می کنند آمریکا به فکر ملت ایران است! و با دولت ایران مشکل دارد و همه چیز را در مذاکره خلاصه می کنند!هر چند راه دور زدن تحریمها برای خرید و نوسازی ناوگان هوایی برای مسئولان این صنعت باز است و اراده ای جدی برای نجات جان انسانها از سوی مسئولان امر باید باشد!
 
هر چند بسیاری چشم به مذاکرات دوخته بودند تا با مذاکرات مثلا مشکلات هوایی ایران برطرف شود! چندی پیش خبری درباره رفع تحریم هوایی ایران بعد از مذاکرات از سوی رسانه های خارجی منتشر شد که پاسخ مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر قابل توجه است:
 
 مدیرکل روابط عمومی شرکت ایران ایر با رد خبر امضای قرار داد با شرکت بوئینگ گفت : این شرکت فقط تعدادی مدارک و کتب فنی مربوط به ایمنی پرواز در اختیار گذاشته است .
شاهرخ نوش آبادی می گوید: مذاکراتی با شرکت بوئینگ انجام شده اما قراردادی امضا نشده است بلکه در چارچوب مذاکرات ژنو و اقدام مشترک ، تعدادی کتب و مدارک فنی مربوط به ایمنی پرواز دریافت شده است .
 
این در حالی است که برخی از مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردند تحریم بنزین هواپیماها و قطعات آن همچنان پابرجاست و تغییر محسوسی مشاهده نشده است.
برخی خبرگزاریهای خارجی از امضای توافق شرکت بویینگ با ایران ایر برای تأمین قطعات یدکی هواپیما خبر داده بودند.

منابع : فرهنگ نیوز ، فارس نیوز ، تابناک

مدیریّت پایگاه اینترنتی خدمات انفورماتیک ارک این حادثه را به کلیه بازماندگان این حادثه ناگوار تسلیت عرض می نماید و برای کلیّه بازماندگان صبر جمیل از درگاه عبودیّت آرزومند است باشد که این آخرین سانحه ناگواری باشد که به نظر هموطنان عزیز میرسانیم. ( ان شا الله )

شما اینجا هستید: تارنمای برخطّ خدمات انفورماتیک ارک اخبار جزئیات سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری آنتونف سپاهان‌ایر با ۴۸ سرنشین در مسیر تهران - طبس + عکس و فیلم